Skip Navigation Links4D Systems / Cases / Overbygning til HR System

Overbygning til HR System



Udfordring

I forbindelse med indførelse af et nyt HR system hos kunden skulle der laves en overbygning mellem eksisterende systemer i bl.a. Access og Lotus Notes og HR-systemet til håndtering af bl.a. brugere og printere. Samtidig skulle enkelte manuelle opgaver automatiseres.

Kunden krævede en høj sikkerhed i applikationerne samt en høj brugervenlighed, herunder minimering af antal klik ved brug af applikationerne.

Løsning

4D Systems udviklede tre mindre applikationer; to af disse fungerer som almindelige applikationer samt en skjult Windows service, der automatiserer og genererer filer i XML, RTF og PDF. Den tredje applikation letter arbejdet i forbindelse med opslag af data og behandling af medarbejderhændelser.

Løsningen indeholdt:

Teknologi

Grundet systemets størrelse var det ikke rentabelt at basere løsningen på en 3-tier model, i stedet består løsningen af en database/webservice med en Windows brugergrænseflade.



Branche

Primær teknologi

Ydelse

Finans, forsikring og pension
Windows applikation
Systemudvikling